Programació del primer semestre de 2022
Per a treballadors ocupats i en situació d’ERTO, autònoms i aturats
Del 14 al 25 de febrer
Comercialització del producte turístic – ONLINE
Per a l’alumne l’acció formativa té els següents objectius:
- Ser capaç de promoure i comercialitzar productes i serveis turístics a internet.
- Conèixer el funcionament del mercat turístic a la xarxa.
- Explicar quins són els principals “markets places” de la intermediació turística física i online.
- Saber valorar quines són les eines tecnològiques de treball, pels professionals que intervenen en la
intermediació i en la comercialització turística. - Cercar nous canals especialitzats per a la comercialització.
- Crear una estratègia de comercialització.
- Potenciar les accions de promoció vinculades al mercat digital i el complement amb les accions de venda més tradicionals.
Dates: 14, 16, 17, 18, 21, 23 i 25 de febrer
Durada: 20 hores
Horari: De 15 h a 18 h, excepte el 25/02 de 15 h a 17 h
Per normativa, la sessió del dilluns 21 de febrer es durà a terme de forma presencial a l’aula de la Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona (C/ Montnegre, 48-50 baixos de Girona).
Del 15 de febrer al 15 de març
Cocteleria – PRESENCIAL
Per a l’alumne l’acció formativa té els següents objectius:
- Realitzar els diferents tipus de còctels.
- Dominar els seus processos d’elaboració, combinacions, formes de presentació, decoració i realització del servei d’aquestes begudes al bar.
Dates: els dimarts del 15 de febrer al 15 de març
Durada: 20 hores
Horari: De 10 h a 14 h
Del 3 al 30 de març
Desenvolupament de productes turístics – ONLINE
Per a l’alumne l’acció formativa té els següents objectius:
- Ser capaç de crear productes i/o serveis turístics atenent a les característiques territorials i variables socioeconòmiques.
- Implementar els productes, serveis i/o destinacions turístics seleccionant les variables de més impacte socioeconòmic per a l’entorn.
- Dinamitzar els recursos econòmics territorials, relacionant l’activitat dels agents locals amb el producte o servei turístic creat.
- Identificar els efectes del turisme en l’àrea o en la zona.
- Realitzar tots els estudis necessaris per conèixer la capacitat de càrrega de la destinació on es durà a terme el producte o servei turístic.
- Identificar els components del màrqueting de serveis que incideixen en la creació, oferta i promoció d’un determinat producte turístic.
- Executar les tècniques necessàries per al desenvolupament i posada en marxa d’un nou producte.
- Executar les tècniques necessàries per establir els nivells de producte o servei turístic.
- Caracteritzar el producte, servei i/o destinació turística per establir les decisions de marca.
- Identificar les polítiques, plans i programes estratègics de desenvolupament local.
- Seleccionar i utilitzar les polítiques, plans i programes de desenvolupament turístic i local.
- Aplicar les tècniques adequades per seleccionar els equips humans i les tècniques adequades per dinamitzar els recursos de la zona.
- Aplicar les tècniques de dinamització seleccionades.
- Valorar la repercussió de la dinamització turística duta a terme, com a oportunitat de desenvolupament local, econòmic i de benestar social.
- Identificar i seleccionar els diferents ajuts i subvencions a les quals es pot acollir una destinació turística per tirar endavant un producte o servei turístic.
Dates: 3, 10, 14, 16, 18, 21, 23, 25, 28 i 30 de març
Horari: De 9.30 h a 12.30 h
Durada: 30 hores
Per normativa, la sessió del dilluns 21 de març es durà a terme de forma presencial a l’aula de la Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona (C/ Montnegre, 48-50 baixos de Girona).
Del 7 al 18 de març
Revenue Management – ONLINE
Per a l’alumne l’acció formativa té els següents objectius:
- Introduir als participants a les bases, estratègies i mètodes d’implementació del Revenue Management en una empresa de caràcter turístic-hoteler.
- Realitzar l’anàlisi previ de la informació necessària per establir una estratègia de Revenue adequada i a un nivell avançat de practicitat. Informació com: la demanda, la competència, l’entorn de l’hotel, etc. Tot això permet confeccionar un pressupost.
- Establir l’estratègia de Revenue Management pel període estipulat, que implica l’elaboració de la matriu de preus amb les seves restriccions, l’optimització del posicionament, la gestió eficaç del overbooking, etc.
- Aprendre a implementar l’estratègia.
- Realitzar un seguiment i revisió del sistema de Revenue Management.
Dates: de dilluns a divendres del 7 al 18 de març
Durada: 40 hores
Horari: 15 h a 19 h
Per normativa, la sessió del dilluns 14 de març es durà a terme de forma presencial a l’aula de la Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona (C/ Montnegre, 48-50 baixos de Girona).
De l’1 al 22 d’abril
Animació turística – ONLINE
Per a l’alumne l’acció formativa té els següents objectius:
- Dotar-se de coneixements per a organitzar, executar i controlar activitats d’animació, vetllades i espectacles, per tal de poder treballar en un establiment turístic.
- Capacitat de resolució de problemes per tal d’actuar de forma immediata davant d’algun que sorgeixi.
- Adquirir coneixements de les tècniques de comunicació que més s’utilitzen en empreses de temps de lliure i socioeducatives.
- Aprendre un llistat de jocs, activitats físiques recreatives i culturals.
Dates: 1, 4, 6, 7, 8, 11, 13, 20, 21 i 22 d’abril
Durada: 30 hores
Horari: 09.30 h a 12.30 h
Per normativa, la sessió del dijous 21 d’abril es durà a terme de forma presencial a l’aula de la Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona (C/ Montnegre, 48-50 baixos de Girona).
Del 4 al 13 d’abril
Gestió d’establiments de restauració – ONLINE
Per a l’alumne l’acció formativa té els següents objectius:
- Conèixer els aspectes més destacats i elementals de la restauració.
- Adquirir els coneixements relatius al control de l’economia de l’establiment, així com el manteniment d’elements bàsics d’higiene i seguretat.
Dates: Del 4 al 13 d’abril
Durada: 30 hores
Horari: De 15 h a 19 h
Per normativa, la sessió del dilluns 11 d’abril es durà a terme de forma presencial a l’aula de la Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona (C/ Montnegre, 48-50 baixos de Girona).
Del 25 al 28 d’abril
Gestió de la qualitat hostalera- ONLINE
Per a l’alumne l’acció formativa té els següents objectius:
- Adquirir coneixements per aprendre a gestionar les queixes i/o reclamacions dels clients dels hotels.
- Saber com actuar a l’hora de rebre queixes i/o reclamacions dels nostres clients.
- Conèixer tots els mètodes de control i seguiment de la qualitat hotelera.
- Aprendre les eines i recursos per poder aplicar millores per a millorar la qualitat del nostre hotel.
Dates: del 25 al 28 d’abril
Durada: 16 hores
Horari: 9:30 h a 13:30 h
Per normativa, la sessió del dimarts 26 d’abril es durà a terme de forma presencial a l’aula de la Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona (C/ Montnegre, 48-50 baixos de Girona).
Del 2 al 6 de maig
Servei en restaurants i bars: nivell bàsic – PRESENCIAL
Per a l’alumne l’acció formativa té els següents objectius:
- Adquirir els coneixements bàsics i les habilitats necessàries per realitzar la posada a punt del restaurant o bar-cafeteria, i atendre a servir als clients.
- Complir les normes establertes en cada situació, utilitzant les tècniques i instruments necessaris per arribar al màxim nivell de qualitat i rendibilitat.
Dates: del 2 al 6 de maig
Durada: 15 hores
Horari: 9:30 h a 12:30 h
Lloc de realització: Aula Gastronòmica de l’Empordà (C/ del Turisme, 1 de Vall-llobrega)
Més informació
Del 9 al 13 de maig
Servei en restaurants i bars: nivell avançat – PRESENCIAL
Per a l’alumne de l’acció formativa té els següents objectius:
- Complir les normes establertes en cada situació, utilitzant les tècniques de comunicació i venda necessàries per a de donar un nivell de qualitat màxim.
- Aprendre a relacionar-se amb la cuina per tal d’elaborar de forma conjunta les cartes. En aquest sentit, saber fer una anàlisi acurat dels tipus de plats.
- Adquirir coneixements de maridatge entre el menjar i les begudes.
- Aprendre a servir i assessorar sobre vins i altres begudes.
Dates: del 9 al 13 de maig
Durada: 15 hores
Horari: 9:30 h a 12:30 h
Lloc de realització: Aula Gastronòmica de l’Empordà (C/ del Turisme, 1 de Vall-llobrega)
Més informació
Del 9 al 13 de maig
Costos en aliments i begudes – ONLINE
Per a l’alumne de l’acció formativa té els següents objectius:
- Establir el cost i la seva gestió com una eina estratègica en el sector de la restauració.
- Comprendre els conceptes de cost de menjar objectiu potencial i real.
- Calcular el cost ideal del menjar.
- Comprendre la importància d’una base de dades precisa pel càlcul del cost potencial.
- Comprendre la diferència entre el preu de compra i el rendiment.
- Aplicar el percentatge de rendiment el cost potencial.
- Calcular i comprendre els costos reals del menjar.
- Control de cost dels plats principals.
Dates: del 9 al 13 de maig
Durada: 20 hores
Horari: 9:30 h a 13:30 h
Per normativa, la sessió del dijous 12 de maig es durà a terme de forma presencial a l’aula de la Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona (C/ Montnegre, 48-50 baixos de Girona).
ANNEX 1_COSTOS EN ALIMENTS I BEGUDES
ANNEX 1_COMERCIALITZACIÓ DE PRODUCTE TURÍSTIC
ANNEX 1_GESTIÓ D’ESTABLIMENTS DE RESTAURACIÓ
ANNEX 1_GESTIÓ DE LA QUALITAT HOSTALERA
ANNEX 1_DESENVOLUPAMENT DE PRODUCTES TURÍSTICS
ANNEX 1_SERVEI EN RESTAURANTS I BARS_NIVELL BÀSIC
ANNEX 1_SERVEI EN RESTAURANTS I BARS_NIVELL AVANÇAT